Středověk a renesance:
Baroko:
- J. S. Bach – Toccata a fuga d moll
- J. S. Bach – Braniborský koncert č. 2, první věta
- A. Vivaldi – „Čtvero ročních dob“: Jaro
- A. Vivaldi – „Čtvero ročních dob“: Zima
- G. F. Händel – sbor „Alleluja“ z oratorium „Mesiáš“
- Adam Michna z Otradovic – koleda „Chtíc, aby spal“
Klasicismus:
- J. Haydn – Symfonie „S úderem kotlů“ – 2. věta, stačí začátek
- J. Haydn – Symfonie „Na odchodnou“ – 4. věta, závěr skladby
- W. A. Mozart – árie Královny noci z opery „Kouzelná flétna“
- W. A. Mozart – Symfonie č. 40 g moll – 1. věta
- W. A. Mozart – serenáda „Malá noční hudba“ – 1. věta
- W. A. Mozart – „Turecký pochod“ z Klavírní sonáty č. 11
- L. van Beethoven – bagatela „Pro Elišku“
- L. van Beethoven – Klavírní sonáta „Měsíční svit“ – 1. věta
- L. van Beethoven – 5. Symfonie „Osudová“ – 1. věta
- L. van Beethoven – 9. Symfonie – 4. věta „Óda na radost“
Romantismus:
- P. Čajkovskij – balet „Labutí jezero“ – hlavní téma
- F. Chopin – „Revoluční“ etuda c moll op.10 č.12
- B. Smetana – sbor „Proč bychom se netěšili“ z opery „Prodaná nevěsta“
- B. Smetana – „Má vlast“ – Vyšehrad – stačí začátek
- B. Smetana – „Má vlast“ – Vltava
- A. Dvořák – 9. Symfonie „Novosvětská“ – 2. věta, stačí začátek
- A. Dvořák – 9. Symfonie „Novosvětská“ – 4. věta, stačí začátek
- A. Dvořák – Árie „Měsíčku na nebi hlubokém“ z opery „Rusalka“
- E. Grieg – „Ranní nálada“ z orchestrální suity č. 1, „Peer Gynt“
- R. Wagner – „Jízda Valkýr“ z opery „Valkýra“
- G. Bizet – árie Carmen „Habanera“ z opery „Carmen“
- M. Musorgskij – cyklus „Obrázky z výstavy“ – Promenáda
Impresionismus a 20. století:
- C. Debussy – klavírní skladba „Měsíční svit“ („Svit luny“)
- M. Ravel – Bolero
- L. Janáček – Sinfonietta – 5. věta (finále)
- I. Stravinskij – balet „Svěcení jara“
- S. Reich – Music for 18 Musicians
Další skladby, které jsem vám pouštěla nebo teprve budu pouštět (nebudou na poslechovém testu):
Antika:
Středověk:
Renesance:
Baroko:
- C. Monteverdi – opera „Orfeus“
- G. F. Händel – suita „Vodní hudba“: tanec „Hornpipe“
- G. F. Händel – suita „Vodní hudba“: Menuet
- J. S. Bach – Braniborský koncert č. 4 G dur, 1. věta
- J. S. Bach – Janovy pašije
- J. S. Bach – Vánoční oratorium
- J. S. Bach – Francouzská suita: Gigue, úprava pro varhany
- J. S. Bach – Fuga g moll pro varhany
- J. S. Bach – Fuga c moll z 1. cyklu „Dobře temperovaný klavír“
Klasicismus:
- J. Haydn – Smyčcový kvartet „Císařský“ op. 76 č. 3, 2. věta
- W. A. Mozart – Koncert pro hornu č. 2 Es dur, 3. věta Rondo
- W. A. Mozart – serenáda „Malá noční hudba“ – 3. věta (velká písňová forma)
- W. A. Mozart – Variace C dur pro klavír (písnička anglická abeceda)
- L. van Beethoven – „Kreuzerova sonáta“ pro housle a klavír, 1. věta (od 3 minuty)
Romantismus:
- N. Rimskij-Korsakov – symfonická báseň „Šeherezáda“, 1. věta
- R. Schumann – cyklus písní „Láska básníkova“: píseň „Ich will meine Seele tauchen“
- R. Schumann – cyklus písní „Láska básníkova“: píseň „Ich grolle nicht“
- F. Liszt – Uherská rapsodie č. 1, úprava pro cimbál
- P. Čajkovskij – Klavírní trio, 1. věta
- C. Saint-Saëns – „Karneval zvířat“: „Labuť„ (duo)
Impresionismus a 20. století:
- C. Debussy – „Faunovo odpoledne“
- G. Ligeti – 6 Bagatel pro dechové kvinteto
- H. Lachenmann – Zwei Gefühle (soudobé skladatelské techniky)
- H. Partch – 2 studie na starořecké stupnice (čtvrttóny)